Patru studenţi din Iaşi reinventează maşina ARO
Getting your Trinity Audio player ready...
|
-
Argeșul, 24.03.2014
Patru studenţi de la Facultatea de Mecanică din cadrul Universităţii Tehnice “Gh. Asachi” Iaşi şi-au propus să reinventeze maşina de teren ARO. Tinerii lucrează de câteva luni, în curtea unei case, la realizarea unui nou model al legendarului vehicul de teren românesc. Ei au cumpărat un ARO 244 cu 2.500 euro, iar în noiembrie anul trecut s-au apucat să-l modifice. Proiectul a început la exact 10 ani distanţă de când ultimul model ARO ieşea pe uzina fabricii din Câmpulung Muscel, scrie adevărul.ro. Este, iată, o încercare lăudabilă de a salva un produs românesc.
Costuri
Maşina ARO are şi astăzi foarte mulţi admiratori în România, grupaţi în cluburi care încearcă să conserve tradiţia autovehicului românesc. Înainte de 1989, ARO era clasificată a patra maşină de teren ca performanţe din toată lumea, după Jeep-ul american, Land Rover-ul britanic şi Toyota japoneză. De aceea, proiectul început la Iaşi este cunoscut în cercurile pasionaţilor de mecanică din România, iar finalizarea prototipului este aşteptată cu interes.
Costurile realizării acestui model sunt estimate la 50.000-80.000 euro, bani care pot fi obţinuţi doar din sponsorizări sau din contribuţiile Universităţii. Dacă un investitor va considera că afacerea poate fi profitabilă şi va trece la producerea în serie a maşinii, atunci preţul de vânzare este estimat la 20.000 – 30.000 euro, mai scrie site-ul citat.
Destinată agricultorilor
Studenţii lucrează acum la îmbunătăţirea sistemului de suspensie. “Montăm amortizoare pe arcuri, mai puternice, specifice off-road-ului. Intenţionăm să montăm un diferenţial blocabil faţă, maşina deja are unul pe spate. Vom îmbunătăţi capacitatea motorului, îi vom da 110 cai putere, momentan are 90. Are un cuplu motor de 153 Nm şi-l vrem să-l aducem la 170″, a explicat unul dintre studenţi. Mecanicii vor să reducă greutatea maşinii cu 40% faţă de cea standard, prin folosirea unor materiale de construcţie uşoare. 80% din caroserie va fi din fibră de carbon, iar restul de 20% va avea componente metalice, incluse în special în protecţie şi siguranţă. Maşina ar urma să cântărească aproximativ 1.500 kg. Prototipul, intitulat iARO Camarad, este de tip pick-up, destinat cu precădere agricultorilor.
După finalizarea proiectului prin care tinerii vor să atragă atenţia investitorilor asupra faimoasei maşini româneşti de teren de pe vremuri, studenţii şi-au propus să regândească şi clasica Dacie.