Invăţământul simultan – O realitate a anului şcolar 2013-2014
Getting your Trinity Audio player ready...
|
Învăţământul simultan este o realitate a sistemului educativ românesc cu care se confruntă şi judeţul nostru. De cele mai multe ori, şcolile în care ora de curs este porţionată în două, trei sau chiar patru se află în zone mai greu accesibile, dar, în ciuda condiţiilor, dascălii care trudesc cu pasiune la catedră sunt răsplătiţi de bunele rezultate ale elevilor.
Învăţătorii care au trecut prin această experienţă – iar inspectorul şcolar general Florin Gardin se numără printre aceştia – spun că prin gruparea elevilor sub alte forme decât în clasa tradiţională, copiii nu au de pierdut, ci dimpotrivă, întrucât ei învaţă să lucreze împreună, să comunice eficient, să îşi exprime sentimente şi să-şi asume responsabilităţi. “Generalul” îşi aminteşte cu plăcere că printre elevii de nota 10 la evaluarea naţională se numără şi copii care au absolvit şcoli din judeţ, unde un cadru didactic predă la mai multe clase, concomitent.
În numeroase unităţi din Argeş se practică învăţământul simultan, cu preponderenţă la clasele primare. La ciclul II întâlnim acest stil de predare concomitentă doar la şcoli gimnaziale din Băiculeşti, Boţeşti, Cotmeana, Dâmbovicioara, Dobreşti, Mioarele, Muşăteşti, Mozăceni, Poenari de Argeş, Teiu şi Valea Iaşului.
Mirela Neagoe – Ziarul Argesul